onsdag 16 april 2014

Hur bär dom sig åt?

Alla dessa suveräna bloggerskor och bloggare också för den delen, hur gör dom? Dessa fantastiska kvinnor som bloggar varje dag, lägger in fantastiska bilder på sin outfit, sitt hem och den fantastiska maten de lagat till middag?

De piffar och pysslar i hemmet, shoppar superfräcka kläder och skor, är på lunch i någon stad och äter med väninnor. Hur hinner dom? Alltid lika superfina. På kvällen sjunker de ner i ett underbart bad hemma i badrummet med härliga oljor, tända ljus och ett glas bubbel!

Sen efter det, myser dom i soffan framför en bra film!!

Men jag då? Vad gör jag för fel? När jag kommer hem från mitt jobb är jag astrött, orkar knappt laga mat, men gör det ändå. Efter maten finns det en massa disk och kastruller och matrester som ska tas omhand!

OK, jag ska inte vara sämre, här får ni dagens Outfit;

Svarta jeans från Lindex
Svart tröja m lång ärm från Lindex
Svart/vitrandigt linne från Kappahl
Svart kofta från Lindex
Vit sjal med svarta prickar från Mia & Nettan i Svedala
Svarta boots från Skopunkten

Bild saknas
Anledning? Kamera saknas

Dagens lunch; Medhavd pasta med köttfärssås i cerice matlåda från Lagerhaus med texten; Kan innehålla spår av rester
Dryck till detta; vanligt kranvatten

Middag ikväll?
Vet icke i skrivande stund. Är jag trött som ett helt ålderdomshem när jag kommer hem så kan det bli en omelett och sallad, men som sagt vet inte nu.

Ljuvligt bad ikväll? Kanske, jag har badkar, ja inget med bubblor, jag har oljor och annat som doftar gott, jag har också Bubbelvin att hälla i ett glas, jag har doftljus, så vem vet? Spännande värre, eller hur?

Vi hörs igen  //Ciao

Inga kommentarer: