torsdag 29 maj 2014

Hur hittar man tillbaka?

Det finns nog inget bra svar på den frågan. Tyvärr. Det är upp till var och en individ. Var och en gör på sitt sätt.

Men om man nu inte har något sätt, ingen struktur, bara famlar runt i grumligt vatten. Vad gör man då? Finns det ingen handbok för oss? Nej. Det finns inte.

Jag har idag, suttit med milslånga och ganska krångliga papper som måste fyllas i, därför att min bror  "satte stövlarna och kapitulerade" den 12 maj.

Att det ska vara så opersonligt och komplicerat går ut över mitt förstånd!!!

Min bror var en älskad och omtyckt person. Han var till och med både trevlig och social.

Varför ska då allting bli så komplicerat?  Så ville inte Rolf ha det. Han var ingen "klyddig" kille. Han var en rak och normal människa. Så var han, min lillebror.

Jag blir lite "less" på denna byråkrati. Jag blir också ledsen på vissa frågor. Riktigt ledsen.  Vad vet dom? Myndigheterna, som lever i en värld av paragrafer? Bara ord på ett linjerat papper.  Ja, jag vet, de göra bara sitt jobb!! Men ändå.....
//Ciao.

Inga kommentarer: