tisdag 5 april 2016

Dom kallade oss Mods

#Blogg100 inläggen
35/100

När man hör ordet Mods så förknippas det oftast med Kenta och Stoffe och plattan på Sergels torg och droger givetvis. Sen gick det som det gick med Kenta och Stoffe. Tragiskt. Jag har aldrig varit på Sergels torg. Jag är uppvuxen i Malmö och där höll vi till på Gustav Adolfs torg. "Gustav" som vi sa. Samt en Rockclub som hette West End.

Jag har aldrig använt droger och det är jag glad för. Jag var Mods när jag var 15 år och till jag skulle fylla 18 år. I gänget fanns det en del som använde droger, vissa dog väldigt unga och för de andra tog det flera år att ta sig ur skiten.

Jag och mina väninnor drog oss ur när det började verka farligt. Vi såg hur snabbt somliga gick utför. Det var skrämmande att se. Jag mötte också min man när jag skulle fylla 18 år. Han var inte Mods. Han var dansbandsfreak. Ni vet sådan musik som vi Mods föraktade. För oss fanns det ingenting annat än Rock and Roll. Beatles, Stones, Kinks, The Who osv. (hemma i smyg lyssnade jag helst på Frank Sinatra, Sammy Davis J:r, Dean Martin, men även på Elvis))

Idag lyssnar jag gärna på dansbandsmusik, men jag föredrar Rock and Roll och i viss mån även hårdrock. Ja, då vet ni det.

Nu är jag hustru, mormor och farmor. Jag har ett bra liv och underbara vänner. Även från Modstiden.

I dag på förmiddagen har jag städat och fixat lite. Vädret är skapligt så jag tänker ge mig ut och göra lite i trädgården. Det är väl det man gör när man är 67 och inte har något spännande på agendan!  //Ciao






Lite bilder från vardagsrum och kök



Inga kommentarer: