lördag 2 april 2016

Sen, inte nu, strax och snart

#blogg100 inläggen
32/100

När jag har saker som ska göras i hemmet och trädgården använder jag ofta dessa ord, sen, strax, inte nu, snart och inte idag, kanske i morgon. Gör ni också det? Det är galet i alldra högstra grad. Jag blir både trött och förbannad på mig själv. Det är diffusa ord som inte leder någon vart. När ska det bli gjort? Sen? Klart bäst är ju att ta tag i det meddetsamma så är det gjort. Eller hur?

Jag tog tag i några projekt idag. Jag började "småröja" i vårt uterum. Där är skönt att sitta från ca 12.00 och fram till 18.00 just nu. Dock är det inte mysigt att sitta i en röra och en massa vinterdamm som samlats. Där är också kvar fyra stora krukor med Olivträd och Fikon samt en kruka med Afrikas lilja. De är för tidigt att sätta ut. Synd, för dessa tar väldigt stor plats.

Det är ganska roligt att planera hur det ska se ut detta året i uterummet. Taket ska läggas om någon gång nu i sommar, så det blir bara lite småförändringar innan dess. Ute i trädgården fick jag min portal. Den är ingången till kryddor och lite annat som ska odlas i pallkragarna som just nu gapar tomma.

Jag är lyckligt lottad att vara gift med en smed. Han har gjort portalen i järn och lite "smidesglädje". Jag är mycket nöjd.

Nu, känner jag mig lite "tom i bollen", vet inte riktigt vad jag ska ventilera. Det är lördagskväll, vi ska strax äta. En laxlasagne  står i ugnen, salladen är klar, vitlösbröden står på tur att komma in i ugnen. Vitt Chardonnay till detta. Trevlig kväll till er. //Ciao.



Inga kommentarer: