tisdag 9 oktober 2012

Dags att inse fakta

Hösten är här och det är bara att acceptera. Hur roligt är det?

För mig är hösten och vintern en transportsträcka fram till våren och sommaren. Jag vill att den ska gå fort. Jäkligt fort. Som när Carl Lewis sprang. Fort som fan.

Sträckan är ju tyvärr 7 månader lång och det är långt. Hur fort måsten hösten och vintern springa!

Det hjälper inte att gnälla, här måste jag gilla läget. Så är det. Lite doft och värmeljus överallt brukar pigga upp. Kanske dags att börja planera för advent och jul? Hur ska temat vara i år? Sedan har jag ett annat problem!! Typ. Vi har bara bott i det här huset i 2 år, snart och jag har inte hittat det perfekta stället för julgranen!

Världsliga problem för Karin i Svedala och regnet öser ner. Det smattrar högt på uterumstaket och vinden sliter i det som finns kvar i trädgården. Så är det just nu. Detta vädret kan man både ha och mista, eller hur? Fortsatt skön kväll alla och Ciao




Inga kommentarer: