tisdag 2 oktober 2012

God kväll världen

Denna tisdag är på väg att dra bort forever.

Jag har gjort det bästa av denna dag. Den började med att jag var hos frisören och det behövdes verkligen. Och det blev bra, precis som jag vill ha det.

Efter frisören, i hällande ös regn och blåst!!! gick jag till min bil. (synd på håret, men...)

Jag körde till ett av våra lågpprisvaruhus för att inhandla diverse rengöringsmedel mm, . Kassörskan som jag hade att göra med var däremot inte på sitt bästa humör. Hon var faktiskt en riktig Rugguggla. På riktigt var hon det.  Jag var ju positiv och glad, kände mig till och med lite snygg, trots att regnet och blåsten hade sabbat min frisyr. Jag betalade mina varor, kassörskan gnällde för hon behövde andvända båda varubanden!!!???? Förlåt, så mycket, men jag kan ta de stora varorna direkt i vagnen, sa jag.  Det är försent sa hon, jag har redan lagt dem på båda!!!

Jag packade ner mina varor i påsarna (6 st)  under tystnad och stor koncentration.

När jag var klar sade jag till kassörskan ; Hade jag inte varit på så gott humör som jag är, så hade jag bett att få tala med din chef och fått dig att inta en position där du inte har med kunder att göra, för en mer otrevlig och sur person har jag aldrig träffat.

Ja, tyvärr fick mitt avslut i den affären bli såhär.

Hem till Svedala, in med kassarna i huset, fortfarande på gott humör.

Dottern ringer, ska vi till IKEA? Ja, varför inte??!!

Vi åker till IKEA, handlar lite av varje. Kul var det. Korv med bröd efter det.

Visst är det härligt att leva?       Ciao alla där ute     (och som sagt, bilder är på G)

1 kommentar:

Elliott och Elton sa...

Inget kul alls att bli behandlad så när man handlar!! Du är ju en av många som betalar hennes lön!! Kram på dig