måndag 1 oktober 2012

En måndag är vad man gör den till

Jag är inte någon älskare av måndagar, men den får gå ändå. Jag har fortfarande semester så egentligen spelar det inte så stor roll vad det är för veckodag.

Dock börjar jag känna mig lite stressad. Det var ju så mycket jag skulle hinna med och nu är det sista veckan och jag vet att jag inte kommer att hinna med allt jag hade planerat.

Lite frustrerande faktiskt. Jag lider ju av prestationsångest. Jobbigt.

Och lite styling på bloggen kommer jag inte att hinna. Herregud, det tar ju timmar och sitta vid datorn och klura ut hur jag ska få en snygg design!  Och lägga in passande bilder, oj, oj, säger jag.

Jag håller på att fixa i källaren, packar upp och packar ner, möblerar om i lådorna, skriver etiketter på vad som finns i lådorna, ställer dom snyggt och prydligt på hyllor. Jag fotograferar före och efter, massor med bilder har jag.

Men dessa ska läggas in i datorn och sedan länkas hit. Stora projekt för mig, jag håller på att få krampanfall. Tålamod krävs för detta och jag har väldigt litet sådant.

Men men, det är en ny dag i morgon. Jag ska till frissan kl 09.30 och bli snygg i håret. Kanske jag får nya krafter efter det, hoppas det.

Ciao och trevlig avslutning på denna måndag.

Inga kommentarer: