torsdag 6 mars 2014

Ingen röd tråd

Nr 4.
Jag har ingen röd tråd i min blogg. Ska man ha det?

Kanske, kanske inte. Här finns ingen i alla fall. Jag skriver vad jag tänker just nu, vad det än månde vara. Om vädret t.e.x. Här i min del av Skåne så är det ganska OK för att vara i början på mars. Vi ligger på plusgrader, ingen blåst att tala om och framförallt ingen snö.

Jag läser väldigt många bloggar och jag kan nästan få ångest så genomtänkta vissa är. För att inte tala om hur superduktiga vissa är på att fotografera precis allting. Stylade hem, senaste modet i kläder, exemplariska barn, fint klädda och håret på plats. För att inte tala om hur snabbt och enkelt de sveper ihop en lunch eller middag. Upplagt snyggt på fint porslin och vackert dukat bord. My God, en helt vanlig dag, när regnet öser ner och blåsten slår mot fönstren fixar dom detta. Jag blir alldeles matt! Barnen deras spiller inte på den fina duken eller välter ut sitt dricksglas.

Är det sant eller lurar dom mig?  //Ciao där ute och ha en underbar dag

Inga kommentarer: