torsdag 7 februari 2013

Det här med glödlampor

Eller vad de kallas nu förtiden! Jag kan bli lite hispig. Den typ av glödlampa jag köpt funkar inte i alla lampor. Eller vad de kallas. Vissa är större, vissa är mindre och vissa är inte som andra! Här kan man faktiskt få kramp. En lampa har lagt av i badrummet. Givetvis är det den som ska lysa så jag ser var jag ska sminkar mig rätt! Förstår ni?

Skit vad jag blir trött. Varför har jag alltid fel lampor hemma?

Så är läget hos en förkyld medborgare. På radion sade de att det finns tre styck former av influensan. De sade inte diagnoserna på dessa! Vilken har jag? Hade hjälpt jättemycket att få veta. Det är ju så gott folk, att vet man, ja då blir man genast lite friskare. Eller hur?

Bilder? Kommer, kommer så fort jag har fattat och vem vet, jag fattar kanske fortare än jag själv fattar!!!!  Ciao

 

2 kommentarer:

Christina sa...

Har fortfarande ett lager gamla glödlampor hemma!! Håller med dom nya är svåra! Hälsningar Lila-Christina

Unknown sa...

Tack för kommentaren Christina. Jag har också lite gamla glödlampor. De är lätta och hederliga att ha och göra med. De nya ska ju "fästas" på något konstigt sätt och är svåra att få loss.. Trevlig helg till dig