måndag 11 februari 2013

Herregud! Typ..eller?

Kära vänner, jag har varit sjuk i ca 12 dagar! Ja så är det. Jag kontaktade vårdcentralen här i Svedala. Jag behövde papper på att jag är sjuk!

Fick en tid, gick dit. anmälde mig och hela den procedur som det innebär. Vi har inga papper på dig, säger de! Typ, vem är du, finns du? osv.

Jag är här och jag är inte frisk säger jag!

Hade en telefontid klockan 08.30.Fick besked att min tid var 11.oo. Kom i god tid, sade den vänliga rösten. Jag kom i god tid, ca 15 minuter innan. Registrerade mig, betalade och fick sitta ner.  Jo, så är det.

Satt i väntrummet, undrade om det var "Gökboet i repris"?? Hallå, vad sysslar vi med i svensk sjukvård? Här tassade folk omkring. De flesta var stamkunder som personalen hälsade glatt på, En man kom i filt-tofflor! "Hej Ivar, hur är det? var det en sköterska som sa!!" Och här sitter jag, typ Nobody!! Förmodligen väldigt obekväm för personalen!

Kom in i ganska bra tid till min doktor. Hon var fullständigt nollställd och undrade; "hur är det här"?

Ja, vad fan tror hon? att jag är här för att få lite nya matrecept, eller?

Jag är inte frisk, säger jag. Jaha, säger hon, vad är det då?

Jag blir skickad att ta prover, dessa är inte bra!! Tillbaka till trötta doktorn. Jaha, säger hon, detta ser inte bra UT!!! Nähä! säger jag. Vad gör vi nu?

Ja, jag vet inte säger hon! Oj, tänker jag.. Hon skriver ut en massa medicin till mig och säger; tack för besöket!

Jag säger; jag behöver papper på att jag är sjuk som min arbetsgivare vill ha.  Jaha, så du jobbar, vad jobbar du med?  Jag talar om för henne och hon säger; Ojdå, jaha. Skriver ut ett läkareintyg till mig och säger Ja då var det klart, krya på dig!!

Är jag "ur banan" eller vad är detta?

Detta inlägg är väl OK utan bilder? Vad säger ni?  Själv undrar jag; vad är det som händer? Ciao

Inga kommentarer: