onsdag 13 februari 2013

Tiden står stilla

Så känns det. Som om tiden står stilla. Det är tröttsamt att ha influensa har jag konstaterat och det vill jag inte har fler gånger. Det tar bara kraft och energi som jag behöver till annat.

Som att blogga tex. Det går riktigt trögt härinne. Ute också för den delen. Ska vintern inte försvinna snart? Jag är säker på att vi är många som väntar på våren, många fler än de som gillar vintern. Det är jag säker på. Tvärsäker. 

Jag tittar ut i trädgården och ser bara vitt. Ingen gräsmatta skymtar fram, några trädgårdsstolar har blåst omkull. Det lilla bordet och två stolar står pall, men är övertäckt med snö. Jag tänker att jag ska resa upp de stolar som blåst omkull, men det blir inte mer än en tanke.

Jag blundar och försöker se hur det ska se ut. Det går inte. Jag ser ingenting, bara vinter och kyla. Inte ens fåglarna syns till. Det är tragiskt.

Här i "Svåra Huset" finns massor att göra och trädgården är lite prioritering detta året. Det är mycket som ska göras, allt tid kommer att behövas så det skulle vara rätt bra om snön försvann och termometern lade sig på lite plusgrader, eller hur?

Under tiden får jag nöja mig med trädgårdstidningar och reklam från plantskolan. Så är det.  Ciao

2 kommentarer:

Iris // Alla dagars kaos sa...

Eller hur! Jäkla snö, jag var färdig med den förra året redan! Jag vill se vad min trädgård för med sig på våren! Det är några grejer som börjar sticka upp lite här och var i rabatten.. lökar av något slag förmodar jag men sånt där är som hebreiska för mig.. Så det lär bli intressant när snön smält bort och fåglarna återvänt! :)

kram /iris

Fru Sederblad sa...

Din stackare, krya på dig! Influensa är inget roligt. Har haft det en gång och det vill jag INTE ha igen! Fy!

Men jag kan trösta dig med att våren snart är här. Koltrastar, talgoxar och gråsparvar sjunger för fullt här hemma om dagarna. Underbart!