söndag 17 februari 2013

Snart dags att dra

Dra till sängen alltså. Efter 18 eller 19 dagars influensa så är jag "feed up" Nu får det räcka, så känner jag. Himmel vad det tar på krafterna! Nu orkar jag inte mer. I morgon beger jag mig till jobbet. Återstår att se om jag orkar en hel arbetsdag. Jag är ju van, eller har varit tvugnen, att vila minst fyra gånger om dagen!

Söndagen har gått sin gilla gång utan några som helst roliga saker att skriva hem om. Jag har vilat idag också, fast bara två gånger, så visst är jag på G?

Jag har haft ett litet hemmaspa. Bastat i våran Ir-bastu. Ni vet en sådan som ger medelhavsvärme. Satt i 65 grader tjugo minuter. Det ska vara bra för leder, välbefinnande osv. Den är även bra för celluliter! Sådana har jag inga och förhoppningsvis får jag inte efter detta!

Vet ni att efter en sådan här pärs, där jag bara har suttit, legat, suttit och legat osv. så kan man alla såpor som går på vissa TV-kanaler. Dessa husfruar i Miami och New Jersey tex. Men är dom pantade på riktigt? Jag har också fått se Top Models i både Sverige och USA!! Gode Gud, ge mig styrka.

Jag har också besökt vårdcentralen här i Svedala och det var  en upplevelse kan jag tala om. Mama Mia!

 Hur är det här då, frågar doktorn. Inte bra, säger jag, Nähä, säger hon!! Vad tror hon jag kom dit för? Inte var det för att få lite matrecept kan jag säga.

Det finns säkert mer att berätta men det avstår jag ifrån. Nu laddar jag för vecka 8 och hoppas det ska går framåt. Jag har lite kvar på min penicillinkur så visst kommer det att ordna sig.

Det enda som oroar mig just nu, är att meterologen hotar med mer minusgrader och snö!!  Ja, shit happens.  Ciao alla där ute

1 kommentar:

Fru Sederblad sa...

Hoppas du orkar idag och känner dig bättre. För det verkar vara en tuff influensa du åkt på, din stackare ;-).