onsdag 4 september 2013

Klädesproblem

Hösten är ju som sagt på intågande även om vi har underbart väder idag. För min del får hösten gärna krypa sakta fram. Ingen brådska.

Och så har vi ju det där med kläder. Jag måste åka in till stan och handla. Springa ut och in i affärer, våndas, trängas, prova, hitta en massa jag inte vill ha.

Jag brukar plocka till mig fem svarta tröjor och tre par svarta jeans. Som vanligt. Jag kommer att titta mig omkring för att se vad andra köper. Alla är målmedvetna, känns det som. Någon har en märklig blus i handen, en annan har en kofta som är beige, en bär runt på något klänningsliknande. Jag kommer att titta på dem och undra "hur tänker ni här"? och när och var använder man dessa plaggen?

Jag kommer att titta på vad jag själv släpar runt på och kommer att konstatera; "det är du som är pucko Karin"!

Jag kommer att hänga tillbaks plaggen, men kommer att behålla en tröja och ett par jeans. Sen kommer jag att gå vidare till sjalar/halsdukar, kommer att ta två stycken i lite glada färger.

Precis som vanligt.

Sen kommer jag att gå till kosmetikan. Köpa några lotion som doftar gott, några duschcreme och ett eller två nagellack. Precis som vanligt.

Här snackar vi enkelriktat på hög nivå, eller hur?

Jag kan tillägga att det händer någon gång att jag köper något plagg som inte "är som vanligt". då brukar min dotter säga; "men den är ju snygg mamma, den kan jag kanske få låna någon gång". Javisst, säger jag. Du kan få inviga den!

Världsliga problem eller hur?    //Ciao mina vänner



Inga kommentarer: