tisdag 6 mars 2012

Bilar + Karin = OSANT

Så är det och jag vet inte varför. Fattar ingenting. Jag är en snäll och ordentlig person. Jag är rädd om bilen (rädd för den också för den delen). Jag kör efter alla konstens regler, precis som jag har lärt mig. Jag pratar med den, klappar den lite på huven osv. Ni förstår vad jag menar. Ändå har den mage att jävlas med mig!!

Ett exempel. Nu har bilen fått SPADER, spader på riktigt. När jag har satt mig vid ratten, stängt dörren, startar motorn, då plötsligt öppnas bagageluckan! Det lyser en lampa på instrumentbrädan att luckan är öppen. Jag går ur bilen, stänger bagageluckan, sätter mig igen vid ratten. startar bilen kör cirka 15 meter och POFF, luckan öppnar sig igen!! Så håller den på.

I dag på morgonen, samma sak. "Så var det väl själve Fan"! Ut ur bilen, letade efter något att fixa det hela med. Det jag hittade i bilen var en såg! En sådan som man klipper träd och buskar med. Försökte lirka lite med den på "den där kroken som ska ta tag i den där "pregen" eller vad det är som gör att luckan stängs. Funkade inte. Och Smack, så var den där kroken inte där längre!! Den bara försvann upp i ... . I min handväska hade jag inga verktyg, bara en korkskruv. "Den blir nog bra" tänkte jag och försökte. Icke, det fungerade inte. Vid det här laget går luckan inte att stänga! Den är öppen och "liksom fladdrar" när jag kör.

Helvete, jag är förbannad. Jag ringer min chef och säger att jag blir lite sen. Varför? frågar han. Jo det är så att när jag startar bilen så öppnar bagageluckan sig och jag kan inte köra på E65:an med öppen bagagelucka det förstår du väl???  Han skrattar!! Ha, ha, Hur roligt är detta?

Jag kör bort till Macken och förklarar mitt problem. Han tittar lite konstigt på mig och säger "vi går ut och tittar på problemet.

Då, när jag ska visa problemet, då håller sig den förbannade bagageluckan sig stängd. Öppnar sig inte en millimeter!!

Killen på Macken ler lite konstigt och ..... Fan vad jag blir trött. Jag tackar för "hjälpen" och kör till jobb. Luckan håller sig stängd hela vägen. 

Vad krävs för att få färdtjänst? Jag skulle bli glad om jag var kvalificerad för denna Lyx. Cia och hoppas ni får en lugn och skön kväll.

1 kommentar:

Elliott och Elton sa...

Hahaha! Förstår att det inte var kul när du befann dig i situationen, men oj vad det var skoj att läsa om det!! :-)) kram Annika