torsdag 8 mars 2012

Lite hit och dit

Det händer inte mycket i min vardag, men det händer desto mer inne i mitt huvud. där är stundtals fullständig kaos. Riktigt jobbigt kan jag tala om.

Jueves me amigos. Trabajo en Ystad. (torsdag mina vänner. Jag arbetar i Ystad). Här är mitt arbete mycket stillasittande. Ingen radio, inget Internet och ingen tidning!! Rummet som jag tillbringar dagen i har mycket dålig ventilation. Rummet är cirka 25 kvm och vi är nio personer härinne. Alla andas och kräver därmed syre. vissa andas "stötvis", ni vet så som man andas när man är nervös och spänd. När luften är så dålig blir jag sömnig. Jag gäspar så det slår lock för öronen och ögonen blir vattniga. Det är jäkligt jobbigt. Jag tar en halstablett i munnen för att inte "torka ihop" totalt! Den får ligga stilla på tungan. Inte tugga den för då "krasar" det som om det var stenhuggning på gång. Jag försöker tänka positivt men det är blankt på hjärnkontoret. Jag fäster blicken på fönstren. Dessa har galler, rutor som är cirka 2x2dm!!

Våren är på intågande, även om det blev ett litet bakslag idag. Tydligen fanns det mer snö ute i etern. Denna föll i natt i form av blötsnö. Shit happens, men den är borta nu ikväll, så man kan tycka det var lite onödigt, eller hur?

Som sagt, våren är på G. Det är dags att börja planera trädgården och uterummet. Lite stressad blir jag för vi är samtidigt på gång i källaren. Om P vill och jag har tur, så blir där så gott som klart till april-maj. Det är väl positivt, eller hur?

Dags att "hålla kväll" mina vänner. Vad är "hålla kväll"? Vilket idiotiskt uttryck! Skit detsamma, ha en skön avslutning på denna torsdag och imorgon är det FREDAG. Ciao

Här finns att göra vill jag påstå!

Inga kommentarer: