lördag 10 mars 2012

Värdelöst vetande

Jag har sysselsatt mig med att städa denna lördagsförmiddag. Det finns säkert många som tycker att man kan ha roligare för sig, men jag tycker att städa är helt OK. Det rensar liksom min hjärna ifrån en massa skit.


Det är denna ettriga lilla jäkel och jag. Ett satans oväsen för den också.

Jag gillar denna bättre, den är snäll och foglig och håller inte väsen, dock är den lite liten att städa hela huset med. Den är ett extra komplement om man säger så.


Detta sysslade mannen med under tiden jag städade

 Nog om städning och till en helt annan sak. Här på vår lokalradio fick dom för sig att folk skulle ringa in och tala om vad dom hade i sin handväska! Jag passade mig noga för att  ringa. Gudbevars, jag hade antagligen blivit stämplad som "Skånes Fjolla nr 1".


Så här ser min väska ut

Innehåll? Ja, jag bjuder på det, varsågoda här får ni veta; Plånbok, pennor, liten nessecär med läppstift, ögonpenna, läppglans. Vidare en Agenda, lite "kom i håg"-lappar, mobil, kamera, vinöppnare, tandpetare, kam, kvitto av diverse slag, nycklar, våtservetter för putsning av glasögon, halstabletter, tuggummi, kundvagns-femkrona, några låtsas-femkronor i plast, också avsedda för kundvagn, måttband ifrån Ikea, Bahaus och Hornbach, ett litet "syset" från något hotell, ni vet "överlevnadsgrej" med nål, tråd, knappar, säkerhetsnålar mm, kan ju vara bra att ha, eller hur? Vidare en ask cigaretter, tre styck tändare, lite gem, ett rör med Alvedonbrus, parkeringsskiva, nikotintuggummi!, jag det var det hela.

Ny väska

Jag har köpt en ny väska, men frågan är om den inte är lite liten? Jag kommer nog inte att få plats med mina grejor i den. Synd.

Nog om trams och värdelöst vetande. Hoppas ni får en härlig lördag och glöm inte finalen i Mellon.    //Ciao



Inga kommentarer: