tisdag 13 mars 2012

Hur svårt kan det vara

Jag lyckades hitta till Lund i dag också!! Hur svårt ska det vara? Rakt fram i tre rondeller, följa skyltarna Lund N, fortsätta "lite typ" snett rakt fram, följa väg 103 och sedan Centrum, sedan svänga höger två gånger. Framme.

Vet ni, för att få tillbringa cirka 50-60 minuter med mig i Lund, så måste man ha alla papper i ordning och man ska komma i tid. Kommer man försent så är det kört och man får gå hem igen. Det händer att någon kommer runt 15 minuter försent, rusar in med andan i halsen och stönar; "jag hade svårt att hitta hit". Hitta hit!!!! Hela mitt inre skriker "Kom inte och prata med mig om att inte hitta"!!!

Man måste väl för FAN vara ute i god tid, mycket god tid. Herregud man måste skriva ut kartor och vägbeskrivning från Hitta.se, från alla möjliga och omöjliga håll, man måste memorera vissa gatunamn som är i närheten av destinationen, om man nu skulle komma lite fel, men framförallt måste man bege sig hemifrån i mycket god tid.

Detta säger jag inte till personerna som kommer försent. Jag säger; "Tyvärr, du kommer försent, provet har startat och din tid är förbrukad".

Då säger somliga "är det så", andra säger "OK", en del säger "ja, men jag hittade ju inte hit, det är inte mitt fel" och så finns det de som säger "jävla kärring, "fucking idiot" osv. Det är inte roligt att avvisa, men det är nödvändigt. Jag suckar inombords.

Som sagt, Hitta.se, samt fråga alla i din omgivning hur du ska ta dig till stället. Man får många olika förslag, så än en gång Hitta.se.

Jag har alltså varit i Lund och allt var som vanligt. Våren är på G även i Lund. Hemma är vi på G med källaren och planering av trädgården.

Hittade jag hem då? Nä, givetvis körde jag fel!! Igen. Lommaskylten är felplacerad!! Så är det. Trots att jag följer skylten mot Trelleborg och Sturup, så gör bilen en högersväng mot Lomma!!! Bara att fortsätta rakt fram, ta av mot Uppåkra och på den vägen göra en U-sväng och köra tillbaks och följa skyltarna mot Trelleborg, Sturup och väg 108. Hur svårt kan det vara?

Hoppas ni får en skön kväll.  //Ciao

Inga kommentarer: