lördag 11 februari 2012

Jag är ganska snygg faktiskt

I håret alltså. Jag var hos frissan igår. Hon vet vad som behövs göras i mitt hår. Tack för att du finns.


Dagen började lite tokigt. Vi steg upp kl 05.15 cirka!! Hål i huvudet? Kanske, jag vet inte, men så gjorde vi i alla fall. Bryggde kaffe, hämtade in tidningen och... P satte sig vid datorn och jag läste tidningen. Kl 06.15 gick jag och lade mig igen, strax efter kom P. Jag steg upp för andra gången denna lördag omkring kl 08.15 och P ca en halvtimme efter.


Detta koncept är inte att rekommendera. Jag har varit trött hela dagen! Så trött var jag inte när jag steg upp kl 05.15.


Dagen har passerat, jag har städat och tvättat, "fixat runt" lite. Tyvärr blev det inte gjort något i källaren. That´s to bad, för där finns att göra. Det är inte mycket kvar, men det som är kvar ska göras. Varför ska de sista dragen vara så jäkla svårt att få energi till?


Dags att kalla hem barnen kanske? Erbjuda dåligt betalt, men dock betalt! Kan det då bli lite fart på det sista?


Snart, ungefär i april skulle jag tro, är det dags för trädgården. då måste källaren vara klar. Den måste det. Snälla!! Trädgården får sedan ta april-sept. skulle jag tro.


Då vill jag här och nu anhålla om väldigt bra väder!! Är det möjligt? "Jag anhåller härmed..." Tack på förhand.


Här sitter jag och skriver "en massa skit" känns det som. Men en blogg är väl en "öppen dagbok" eller? Jag vet inte, men jag vet att jag kan bättre än såhär, att det inte blir bättre, kan jag inte förklara..


Bilder? Det förväntas bilder, jag vet, men jag har fortfarande inte sorterat ibland alla bilderna. Det är ett "hästjobb" ska ni veta. Först ska alla gås igenom, sedan ska de sorteras in kategorier, som ska döpas till mappar, osv. Förstår ni, att redan här är jag totalt slut på hjärnkontoret?

Bjuder på "spridda skurar"


På denna bild är det min mamma
och min dotter, tiden är tidigt 70-tal
Här ser ni ett barnbarn, mätt och belåten, tidigt 2000-tal
Ännu ett barnbarn, tidigt 2000-tal, Sover farmor eller?
Flickan ser ganska fundersam ut, eller hur?


Så mina vänner, nu har jag "klantat till det"!! (surprised eller?)
Vad jag har gjort , vet jag inte, men det går inte att lägga in fler bilder just nu!!!
En konstig bild och text kommer upp!!! FAN vad jag blir trött på mig själv...

Lägger ner för ikväll. Hoppas ni får ett bra slut på denna lördag. Kram på er och CIAO

Inga kommentarer: