tisdag 7 februari 2012

Shit, men ändå härligt

Så är det ju. Gnäll om än det ena och än det andra, när det trots allt är fantastiskt att få leva. Frisk och en underbar familj och massor med vänner och god mat på bordet varje dag, kläder som hjälper mot kylan och en kvast att sopa bort onödig snö på trappan. Vad finns det mer? Ingenting.

Vi har börjat på ny kula här hemma hos oss. Alltså min man, har börjat om igen. Med att banta. Ny obeprövad metod. Jag har inte uppfattat vad den heter, men jag vet vad som ska finnas i kyl och frys och jag vet vad som ska tillagas. Den går utmärkt att förbereda vilket är suveränt. Tycker jag. Första fasen i denna nya bantning heter Attackfasen! Vad säger ni om det? Den kan väl bara lyckas, eller hur? Vem vågar gå emot ATTACKFASEN??? Inte jag, jag gör precis som det står på pappret och vad mannen har för önskemål. Vad skulle ni gjort?

Det här med att skriva blogg!! Har man en dagbok, ni vet en sådan med snyggt omslag och linjerade rader, där skriver man när man får ett infall. Jag har inte möjlighet att blogga i datorn när "infall eller anfall" för den delen kommer. Jag är oftast på jobbet, faktiskt alltid när jag får ett  "anfall att vilja skriva", tyvärr. Det är ofta som jag får ganska bra "infall" som skulle kunna bli jäkligt bra inlägg. Tror jag. Men tyvärr så tror jag inte att min chef skulle gilla att jag plötsligt sa; "Timout, jag måste bara skriva lite"!!

Det här med hus och renovering!!  Hur roligt är det på en skala?

Vi bodde ganska bra. Hus på en-plan, lagom trädgård och skapligt uterum. Men, jag ville gärna ha en källare. Vi hade det i det tidigare huset och jag saknade verkligen källaren. Vi hade tvättrum, dusch, bastu och massor med utrymme för "bra att ha". Typ. (Mannen höll faktiskt med mig)

Vi letade nytt hus och fann detta som går under namnet "37:an". Renovering behövdes, visioner och ambitioner flödade. Yes!! Och, har är en källare! Yabbadabbadoo, Lyckan är total!! Bingo.

Några bilder på hur det såg ut då....

Innan ni bläddrar vidare vill jag säga; Detta mina vänner är inte Öststaterna på -50-talet. Detta är vår källare på 2011-talet.!! Sant som Amen i Kyrkan. så är det. Sanning. På riktigt.


Så här såg tvättrummet ut



En annan del av källaren..



Denna vägg finns inte längre.. (tack och lov)


Ja, kära ni, detta är källaren jag trånade efter!!!! Ambitioner, visioner och energi flödade, Inga problem, detta fixar vi..............Suck. suck, suck. Och fler bilder finns. Både före, nu och snart....

Jo vi har gjort massor i denna fördömda källare. Cirka 75% faktiskt. en de sista 25%:en sitter långt inne. Krafterna sinar riktig ordentligt, visionerna är bar en dimma och ambitionerna? Ja dom "tummar" vi på lite. Ändrar här och där, förenklar lite hit och dit...osv.

Det var allt för idag. I morgon är jag i Lund och på torsdag i Ystad. "ATTACKFASEN" fortsätter. Omväxling är bra för en krokig själ, eller hur? Hoppas ni får en skön avslutning på denna tisdag. Ciao





1 kommentar:

Lourdes sa...

Haha vad kul :-) Stort lycka till med DUKAN-dieten. Men lite -efter bilder vill vi gärna ha också. Gillar din blogg.