måndag 6 februari 2012

Kallt eller svinkallt?

Vad tycker ni?
Det är kallt så in i h-e, om jag får säga vad jag tycker. Jag hatar kylan. Den tar stryptag på mig och jag kan inte tänka klart. Det blir bara skit av allting. Min hjärna och resten av mig är inte skapta för att frysa. Vi vill ha sol och värme.
Jag är väl medveten om att det finns folk som har frusit ihjäl de senaste dagarna, stackars människor, så orättvist är det här i världen och jag sitter här insvept i min fleecefilt och gnäller. Jag känner mig patetisk och nästan lite som "det är ynkligt att höra en lus hosta".

Denna måndag är på väg att dra nattmössan över sig och det är kanske lika bra det. Den blev vad den blev och inte ett enda dugg mer.

Jag har gjort vad jag kunnat och jag har gjort mitt bästa, mer än så blev det inte. Hoppas ni har en bra måndagkväll. Buenas tardes y hasta maniana.

Snart kommer våren eller hur?
Visst är det så?
Det måste vara så.

Inga kommentarer: