lördag 4 februari 2012

Kraftig uppryckning, tack

Jag behöver "rycka upp" mig. Skärpa mig.
Här kommer min "att göra" lista;

Rycka upp mig
Skärpa mig
Få ändan ur vagnen
Tänka positivt
Ta tag i saker
Sluta gnälla
Få inspiration att följa listan.

Har varit nere i källaren för att försöka göra någonting. Det gick inte. Alldeles för rörigt, både i källaren och i min själ. Jag vet inte var jag ska börja. För att göra något så har jag åtminstone tvättat två maskiner. Inte illa.
Jag har varit och hälsat på min pappa. Vi bestämde att han skulle bjuda på middag och han ringde och bjöd sin bror och svägerska. Jag ska laga maten. Varför inte en 3-rätters? Jo, det nappade han på. Bjudningen går av stapeln den 25 februari så jag har lite tid att tänka och komponera ihop något. Det blir säkert bra. Han hade hjortkött i frysen så det får bli en viltgryta som huvudrätt. Hasselbackpotatis till denna kanske?

Här på min gata passerar en massa människor dagligen och ibland flera gånger om dagen. Kan inte förstå varför inte en enda av dem har skrapat bort isen på min bil? Konstigt, man får göra allting själv.

Skämt åsido. Jag försöker att få inspiration till att laga mat åt oss. Vet inte vad jag ska göra, det är blankt på inspiration och intresse. Jag som normalt brukar tycka det är roligt att laga mat. Nåja, det fixar sig säkert, tror jag.

Det är väl detta jag längtar efter. Sol och en skön solstol.
Platsen är Spanien och året är 1968.

På den tiden var stolarna i tyg. Ni vet sådana som var ett helvete att "veckla upp".

Jag återvänder till att hitta något gott att tillaga. Hoppas ni får en skön lördag. Ciao

1 kommentar:

stinamans sa...

Så snygga vi var på den tiden, idag ligger det några kilo på mig iaf. Karin du är alldeles för aktiv. Alltid nånting på gång. Kan du inte sluta och städa och bara va?