torsdag 4 juni 2015

Kaffepaus

#Blogg100
Inlägg nr 96
Den bästa pausen när man fixar och plockar i trädgården är när det är dags för kaffe och det är inget klockslag på det. Här är det kaffe mest hela tiden, tycker jag.

Tassimo kaffemaskin, har ni en sådan? Använder ni den? Jag har en Tassimo och nej, jag använder den inte! När den var ny gick den varm, nu står den och dammar och idag satte jag den i en papperskasse och ställde ner den i källaren.

När jag köpte maskinen, så sade min man "men vad ska du med den till, den kommer ju ändå att hamna i källaren". Aldrig sa jag. Den kommer vi att använda mycket, tänk så enkelt och bra, man fixar sitt kaffe när man vill, hur praktiskt som helst. Och gott! Han rynkade lite på pannan och sa "ja vi får väl se". Som sagt vad. Nu är den i en papperskasse i källaren, men, den finns kvar, jag kan ta upp den igen precis när jag vill. Så det så.

Igår blev ju inte så bra med bloggandet. Ja inte för det har varit så bra med de andra inläggen heller, men jag har ju i alla fall kommit ihåg att blogga. Panik igår, men det blev ju ett par rader. Jag vet inte om det blir så mycket bättre idag, men det är fler rader i alla fall. 

Endast fyra kvar till det som var obligatoriskt, ett inlägg om dagen i hundra dagar. När jag antog denna utmaning så hade jag verkligen ambitioner. Jösses vilka fantastiska idéer jag hade! De flesta av er är ju suveränt duktiga så jag nästan skäms när jag har tryckt på Publicera-knappen.

Ja ja, shit happens, som somliga säger. Nu är det som det är och inte mycket att göra något åt. Kanske fortsätter jag efter dag 100, utan att behöva pressa fram något varje dag. Jag kan ju samla ihop lite händelser och bilder och lägga in när jag vill. Så kan man också göra.

I kväll ska jag bege mig in till Malmö. Vi fick ju ställa in restaurangbesöket förra veckan på grund av sjukdom. I dag är alla friska och det ska bli jättehärligt. Det är ju också lite festligheter i Malmö just nu. Invigning av Malmö Live ikväll så det är säkert mycket folk i rörelse och vädret är bra. Inget regn och ingen blåst, till och med solen är på gott humör så det kan ju bara bli bra eller hur?

Inga kommentarer: