söndag 7 juni 2015

Tjoho

#Blogg100
Inlägg nr 99

Så pass! Nr 99? otroligt. Jag är impad av mig själv. Inte av inläggens innehåll, nix, dem hoppar man inte jämfota över. Verkligen inte. My God, de flesta är ju bedrövliga. På riktigt.

Jag är impad över att jag har klarat 99 dagar. Att bara lägga in något. "det är inte dåligt pinkat av en trähäst", skulle jag vilja säga. 

Alltså, jag kan bättre än det jag har presterat. Det vet jag men inte ni. Jag har ju min skrivbok som jag skriver i, i stort set dagligen och ibland mer än en gång om dagen. Aldrig har jag lagt in vad som står i den boken! Varför frågar jag mig, varför citerar jag inte?

Vad vet jag! Kanske rädd för att ni ska tro att jag är "pucko" på riktigt? OCH, säger jag till mig sjäv, vad gör det? Ja, vad gör det? Jag är ju som jag är, verken mer eller mindre, men vad ska ni tro? Så har jag tänkt, eller rättare sagt, så tänker jag.

Man ska nog inte tänka för mycket. Bara vara, här och nu, vara sig själv, med eller utan skavanker. Så är det nog. Tror jag.

I morgon är det dags för inlägg nr 100. Jag blir lite vimmelkantig på hjärnkontoret. Faktiskt. Jag har alltså till dags datum lagt in 99 st inlägg!!  Hallå! I morgon blir det 100. Etthundra!! Tjoho! säger jag.
Hoppas ni har ewn skön söndagskväll var ni nu befinner er. 

Inga kommentarer: