lördag 6 juni 2015

Vår Nationaldag

#*Blogg100
Inlägg nr 98

Sveriges Nationaldag idag och det firas runt om i landet. Dagen började med ett rejält ösregn och efter det kom det åska här hos mig. Nu är det varmt och skönt även om det blåser ganska rejält emellanåt. Det gör ingenting, det är värmen och solen som gör dagen.

Jag har pysslat lite i trädgården, flyttar krukor och stenar hit och dit och fram och tillbaks. Det är roligt att pyssla tycker jag. Ibland blir det inte som jag hade tänkt och då är det bara att börja om igen. Vissa projekt är "tills vidare", ska ändras sen när jg vet hur jag vill ha det.

 Nu har dessa snart gjort sitt för i år. 
Synd för de är så vacker

 Här försöker jag få användning för en lastpall
Tänkte den fick blir grunden för lite Medelhavskänsla


 Jag fyllde upp med sten för att dölja lite av
lastpalls-looken

Om någon undrar vad det är för trälåda som står vid sidan om
så kan jag tala om att det är en sandlåda för minsta barnbarnen.
Locket av när de kommer och locket på när de åker hem.


En taklök kan få bo här i denna "smideshistoria"

Nu är det endast två dagar kvar tills hundra har passerat. Tiden har gått jättefort tycker jag, även om jag har haft väldiga problem med att få gjort något intressant av bloggen, men jag har ju försökt i alla fall.

Hoppas ni får en skön avslutning på denna dag mina vänner så hörs vi igen i morgon, dag 99.

Inga kommentarer: