tisdag 3 januari 2012

Detta är mitt andra inlägg på denna blogg. Ny med andra ord.
Vem är då jag? En ganska vanlig kvinna som bor i Skåne, närmare bestämt Svedala.

Svedala ligger ca 20 min. från Malmö, 25 min. från Lund, 20 min. från Trelleborg,
30 min. från Ystad, 10 min, från Sturup och ca 25 min. från Köpenhamn. Ganska internationellt eller hur? Till Tyskland är det med bil och båt ca 3,5 tim.
Nära till det mesta med andra ord.

Jag är gift och har tre barn samt fyra barnbarn. Ganska rik om ni förstår vad jag menar.
Min man och jag bor i ett hus som vi håller på att renovera och det är ingen dans på rosor. Tro mig.
Ibland, för det mesta faktiskt, ett rent helvete. Alla visioner och ambitioner är väldigt långt borta just
nu. Orken är slut, pengarna är snart slut och ...Så är det, men vi rycker upp oss ibland och då händer här lite.
Jag kan säga att vi har gjort mer än vi har kvar, men krafterna har gått åt, så nu går vi på ren vilja och diciplin. Skam den som ger sig. Det kommer att fixa sig.

Jag har semester denna vecka och julen är "utstädad". Skönt.

Vädret här i kväll är ingen höjdare. Det spöregnar och blåser som fan.

Detta var lite om mig. Jag kommer att lägga in bilder så fort jag har lärt mig! Jag är nämligen inte alls
bra på det. Jag lovar att lära mig och göra det bästa.

Jag har tidigare haft en blogg på AB, men dom lade ner alla "vanliga bloggare" och behöll bara kändisarna. Synd, för där kände jag mig hemma och där var lätt att blogga.

Nu har jag gjort alla fel man kan göra, långt inlägg och inga bilder! Tålamod mina vänner. Det kommer så fort jag har klarat ut hur man gör!

Jag avslutar för ikväll och återkommer i morgon.  Ha det gott alla där ute i etern. Ciao och Bouna Notte

2 kommentarer:

Mr M sa...

TROR ATT DENNA BLOGGEN BLIR BÄTTRE!!

Unknown sa...

Tack mister M. Jag ska göra mitt bästa, även om det förmodligen kommer att ta tid.
Det kommer väl förmodligen också kosta svett, frustation och sammanbrott. Men, jag fortsätter att försöka.