tisdag 17 januari 2012

Rått, grått och skitbrunt

Ingen trevlig rubrik, men så har jag känt att denna dag har varit. Jag har arbetat i Lund. Där jag jobbar är ingen slottsmiljö precis. Bara en massa trista och bruna studentbostäder. Till och med studenterna såg gråa och färglösa ut idag. Alla gick med uppdragna axlar, händerna i fickorna och huvudet nedsänkt.

Ett tag när jag stod ute och rökte kändes det precis som om tiden stod stilla, alla klockor hade stannat, inte ett enda ynka fågelkvitter.

Jaha tänkte jag, är det så det ska vara fram till våren? Jag kände såhär; Ge mig en brun kappa med stora knappar, yllemössa och fotriktiga skor med kardborreband och då kan jag lika bra ha en käpp också!

Nä, så här kan vi inte ha det. Nu ska jag unna mig ett litet "hemmaspa" med massor av varmt vatten, en härlig duschcreme, hårinpackning och efter detta en ljuvligt doftande lotion. Det är jag värd. Absolut.
Återkommer senare utan gnäll. Ciao tills vidare

Inga kommentarer: