torsdag 26 januari 2012

Torsdag och det är kallt

Jag skrev i ett av mina inlägg att jag köpt mig en kamera. En rosa historia. Ett av mina barnbarn sade när vi var på kalas; "jag kan fotografera mormor". OK sa jag, det är jättebra om du vill det, för jag har inte lärt mig kameran än.

Här kommer lite bilder som han tog;





Så kan det gå när en "Ego-boy" får låna mormors kamera.


Inga problem. Han tog fler bilder än dessa. Även på andra gäster. Och på sig själv.  Förresten, har jag sagt att denna pojke har bestämt sig för att bli kändis?  Jag tror honom.


Och när vi ändå är inne på bilder, så har jag just nu ett par hundra bilder här på datorn. Tagna med min kamera och med min mobil. Vissa är bedrövliga och vissa är ganska OK. Dom ska bara sorteras. Som läget är nu så ligger dom lite spridda, om man säger så. Sak sorteras in i olika fack eller mappar. En hel del ska väl förmodligen kastas, eller som det så fint heter; Raderas..


Tillbaks till bloggen. Här är inte bloggat som det ska. Jag har inte skött mig som jag sa att jag skulle. Jag har lite problem med att jag inte får "kontakt" med andra bloggare här. Finns här andra? Hur når jag dom? Ser dom mig? Hur då? Var söker dom för att hitta just min blogg? Jag har ju länkat min blogg till FB, hur gör andra?

Jag har ju så där lite "lagom desperat" startat bloggar både här och där. Såpass att jag inte hittar dit själv!! Värst av allt, hur gör jag för att "radera bort dom"? Problem eller??

Det får räcka för idag. Jag har varit i Ystad och jobbat idag och ganska "slut på hjärnkontoret". Ha en fortsatt skön kväll. Ciao

Inga kommentarer: