torsdag 12 januari 2012

Lite obekväm

Jag känner mig lite obekväm på den här bloggen. Varför vet jag inte, men det känns lite... Jag vet inte. Vad ska en blogg innehålla? Hur fångar man läsare? Vad är intressant att läsa? Vad vill ni att jag skriver? Ni ser, massor med frågor. Detta är ingen Modeblogg och ingen Matblogg, dock kan ett och annat gott recept läggas in om jag känner för det. Kanske kommer jag att lägga in ett citat, typ "alltid någon skit som gör en sné" (Nisse Hellberg). Jag gillar Nisse Hellbergs texter.  Hur ska jag presentera mig? Vad vill folk veta? Måste bloggens utseende vara proffsigt? (då ligger jag risigt till) Hur ska typsnittet se ut?

Jag bloggade tidigare på AB. Där var det enkelt. Jag kände ingen prestationsångest. Bara skrev vad jag tyckte och kände just då. Men... Den lades ju ner för vanligt folk. (det var inte mitt fel)

Det är fritt för varje individ att starta en blogg. Man skriver vad man vill och om vad man vill. Det är fritt upp till var och en att läsa. Vill man inte läsa så skiter man i det helt enkelt.

Här på blogspot.com vet jag inte hur många som bloggar, hur många som läser (jo, jag har en statistik jag kan titta på) men jag... Och så är det det här med bilder. Oj, vad det är jobbigt för mig men, jag har lyckats med några och fler kommer det att bli. Vad vill ni se? Husrenoveringen, före och efter, vad åt vi idag? Vad hade jag på mig idag och vad ska jag ha i morgon? Färgen på mitt nagellack? Vad ska hända nästa helg? Frågorna är många. ska jag tänka såhär, eller ska jag skriva fritt vad jag känner och har upplevt just nu, idag? Vad tycker ni?

Jag kan fortsätta att skriva frågor tills solen går upp och det tänker jag inte göra. Nu drar jag ett streck över denna dagen och återkommer. Ciao och Bouna Notte alla där ute. 
(Inga bilder idag, men det kommer. Jag har nämligen köpt en kamera.)
Så ni vet det. Måste bara studera instruktionsboken. Suck...

Inga kommentarer: