torsdag 5 januari 2012

Helg igen..

Visst är det härligt med ledighet och helger, men nu känner jag att jag har fått nog!
Ja, det är sant, jag blir förvånad själv, för vem vill inte vara ledig! Ledig med betalning
tillika. Så är det, jag har ju helgersättning. Fast, kanske inte. Jag har semester.
Jag tog dessa dagar efter nyår som semester.

I vilket fall som helst, så har jag varit ledig ifrån jobbet. Jag har jobbat hemma som en
piga, städat bort julen, putsat och fejat, strukit kläder, dukar, bytt gardiner mm.
Jobbat som fan med andra ord.
 Så är det för oss vanlig folk som inte har tjänstepersonal. Vi får göra allt själv och se
glad ut när kvällen kommer. Trött som ett "helt ålderdomshem", men nöjd med dagens slit.
Visst är det så? Eller är det bara jag som är "som en urlakad sill" efter ett par dagars ledighet
ifrån det jobbet som ger mig en avlöning varje månad den 25:e?

Hoppas ni alla får en skön sista helg innan påsken.  Ciao och Bouna Notte

Inga kommentarer: