söndag 8 januari 2012

Sköna Söndag

Är det mer än jag som gillar söndagar? Det ligger liksom lite frid över dagen tycker jag. Ingen stress och hets, bara ta det lugnt och har en lång härlig frukost. Det gillar jag.

Dagen har inga förpliktelser! Kyss Karlsson, vad jag bedrar mig.
Jo, det har den i detta huset. Idag har vi fogat klinkers i källaren, plockat undan så vi kan fortsätta och lägga klinkers. Det är ca 8 kvm kvar och det känns som 8x8 kan jag tala om. Vi har nu i drygt ett år hållit på att renovera detta huset. Suck.. vad det är tungt ibland. Förhoppningsvis är vi klara till våren. Då är det dags att ta tag i trädgården och trappan in till huset.


Rivningsarbetet börjar i Sept. 2010.

Min dotter och äldsta barnbarnet


Mellanbarnbarnet kan man se såhär glad ut när han får riva.

Bilder på hur det ser ut idag i detta rummet (det är ett rum idag) finns i en annan dator!!
Och färgvalet är inte rött och lila. Milda makter hur tänkte dom som målade detta!!

Det tog på krafterna att lägga in dessa ynka bilder, men fler kommer vid ett annat tillfälle. Det är dags att "packa ihop" söndagen. Nu är det slut på ledigheten för ett tag och det är dags att börja arbeta igen. Ciao och Bouna Notte.

3 kommentarer:

stinamans sa...

Fina Bilder. Jag hoppas ni blir klara till våren! Håller med dig om söndagar, det är faktiskt något fridfullt över dem. Själv har jag bara tittat på sport idag till exempel.

Elliott och Elton sa...

Jösses, ja vilka färger. :-) kul att se och vi ser fram emot att se hur det ser ut idag. Ha en fin vecka.

Lourdes sa...

Det börjar gå riktigt bra med att lägga ut bilder nu ser jag. Övning ger färdighet. Kram