tisdag 14 april 2015

Det går utför, känns det som

#blogg100
Inlägg nr 45

Jo, det känns lite som det utför för Karin med K. Ingen som helst inspiration. Bara ett tomt hjärnkontor. Trist. Jag läser många bloggar och alla är så käcka, glada och inspirerande. ALLA skriver jättebra och jättemycket. Många hinner med hur mycket som helst på en dag. På en enda dag! Hur är det möjligt? Hur bär ni er åt?

Själv är jag torr så det knastrar i hjärnan. Det är kanske normalt ibland, men hur länge varar ibland? Här i min del av landet har regnet öst ner HELA dagen. Riktigt deprimerande faktiskt. Jag har ju massor jag vill fixa i trädgården. Förbereda och planera lite här och där. Det kan man väl kanske även när det regnar, tycker kanske någon, men icke Karin med K! Hon behöver sol och vindstilla. Så är det.

Nu ska jag strax ut i köket och laga en del middagar. Ni kanske kommer ihåg att jag har berättat om att mannen bantar med Dukan-dieten. Ibland går det riktigt bra och ibland får vi "börja om från början". Det är drygt tycker jag. Det började med Attack-fasen i tio dagar, sedan blev det Omväxlings-fasen. Sedan kom det en påsk och en Tysklandsresa och då, då var där för mycket gott att äta! Bara att bita ihop och gå tillbaks till ruta A.

 Mat med omväxlingsfasen

 Min mat


Regnet öser ner




Inga kommentarer: