måndag 20 april 2015

Magiskt

#blogg100
Inlägg nr 51
Vi har haft magiskt väder idag. Tycker jag. Jag har varit iväg på Emporia med min gamle far, (89 år). Han har aldrig varit där och blev ganska imponerad, även om det satt långt inne att erkänna det. Han var mer än nöjd efter ett besök på Clas Ohlsson! och ville hem efter det. Sagt och gjort, vi körde hem igen, med en nöjd gammal far. Han skulle koka två ägg när han kom hem!!

Jag har "lekt" trädgårdsmästare i eftermiddag. Min dotter är trädgårdsmästare så hon hjälper mig med det jag inte förstår.

Jag har planterat om växterna jag köpte i förra veckan. Dessa är planterade i provisoriska krukor. Ska planteras om när de har vuxit till sig.(säger trädgårdsmästaren) Det är ganska krävande men mycket roligt.

Kvällens måltid är avklarad. Jag åt pasta, strimlad kycklingfilé, broccoli och morötter, allt i en gryta. Mozarella på det. Mannen fick kycklingfilé, broccoli, riven morot och körsbärstomater. Så nu vet ni det.

Nu tänker jag ta ett skönt bad med doftande badolja och efter det en ljuvligt doftande lotion. Sen mina vänner, bänkar jag mig i soffan och åker till Toscana med Ernst. Jag hoppas på massor med inspiration. Halva min själ är i Toscana, den andra halvan kämpar på för att överleva här i Sverige och idag har det inte varit några problem. Hoppas ni får en skön kväll, ni som läser här.


 Provisoriskt planterade
därav udda krukor

 Hoppas nu att dessa kommer att
förgylla min sommar. Så jag kan få
lite Toscana här i Svedala

 Lite blickfång i rabatten
Lyckliga Lotta

 Citronträdet står just nu lite taskigt till
bland bråte och annat skit som ska bort

 Denna elaka rot från en caprifol
har gett sig fan på att vi ska få kämpa
för att få brot den!
Vi ger oss inte.

En ananas. Vad tror ni?
Kommer den att klara sig och kommer
den att bli ätbar? Tveksamt, men det är kul
att försöka.

Inga kommentarer: