söndag 26 april 2015

En lugn och småregnig söndag

blogg100
Inlägg nr 57

Hur har ni det hos er? Här hos mig är det totalt vindstilla och regn. Det perfekta regnet. Det som regnar stilla och rakt ner. Så ska det vara. Inte regna på tvären.

Dagen har gått i stilla mak tycker jag. Jag har varit hos min gamle far och hjälp honom att betala sina räkningar och sedan betalat våra egna också. Skönt när det är gjort.

Nu ska jag strax inta min plats i köket. Lasagne, tomatsallad med mozarella och basilika har jag tänkt mig. Vitlöksbröd till detta blir ju också bra samt ett glas gott rött vin. Perfekt avslutning på en skön söndag tycker jag.


 Lite av trädgården 
 Här är skönt att sitta när det är varmt
Om vädret blir som jag vill, så sätter vi nog på taket
om ett par dagar

 Här står hon, vita damen
och krukorna runt henne har fått växter

 Nä, hon är inte vacker, det är hon inte
och hon har tappat sin näsa, stackare


 Det är här jag ska försöka skapa
mitt lilla Toscana


 Fikonträdet kommer i kruka i morgon
ser ni fikonen?

 Trillingblomman, visst är den fin?
Den ska också få hoppa in i en annan kruka.

Det var allt för idag. Hoppas ni får en skön avslutning på denna söndag.


Inga kommentarer: