torsdag 23 april 2015

Trött som ett helt ålderdomshem


#blogg100
Inlägg nr 54
Trött som ett ålderdomshem? Fördomar? Är man trött på ålderdomshemmet? Vet inte. Kanske, men jag är trött. Trött på riktigt.


Vi har varit på Nybrostrands Camping,  strax utanför Ystad. Som jag skrivit tidigare, så har vi husvagn, den är placerad just på Nybrostrands camping. Hela säsongen. Husvagnen ställdes på plats den 17 april. Idag har vi satt upp yttertältet eller förtältet? Vet inte så noga vad det heter. Men nu är det på plats. Hela proceduren tog ca 3 timmar.

I en blåst på 13 sekundmeter ca 50 meter från havet kämpade vi som djur! My God, det är väl förmodligen bara amatörer som gör det i en sådan blåst?!?! Men solen var på plats och sken hela tiden. Vi hade tur att inga andra av säsongscampare var på plats. Tack för det.

Jag hade kameran med mig och hade tänkt att fotografera. Det blev inte så. Eftersom det blåste "från helvetet" så blev min lott att stå och hålla i "tältstänger" så att de inte försvann!

Ja, kära ni, jag är definitivt ingen campingmänniska, så en och annan och ibland faktiskt många svordomar rasade ut ifrån min käft. Jo, så var det och det står jag för.

Vad ska ni då med husvagn undrar säkert många. Ja, vi är ju två om denna och jag har sagt från början "blanda inte in mig i den här husvagnen"!! Men, man blir ju inblandad ändå, mot sin vilja.

Eller? Jag vet inte. Vi har tre barn, maken och jag. Yngste sonen har två, ganska små barn. 6 år och 2,5 år. De jobbar och sliter, pengarna räcker inte till resor till Spanien, Grekland, Italien osv.


Då tyckte maken, som är förtjust i husvagnsliv, "vi köper en husvagn, ställer den på en camping hela säsongen, alla kan utnyttja den, åka dit när de vill och känner för det". Vi har ytterligare två barn som har tonåringar. Dessa var inte så våldsamt intresserade!!

Förrän nu???? Så bokningsschema är upprättat!  Så är läget just nu och jag är trött, urlakad, saknar energi just nu. Trädgården här hemma i Svedala, som jag har storslagna planer med, den orkade jag inte med idag. Tyvärr. För jag har köpt massor med blommor, plantor mm, som ska planteras i rabatt och sättas i krukor. Många krukor!

Ja' jösses Amalia som det kan bli!! Jag har sagt åt mig själv, "men för fan Karin, ta det lugnt, det är bara den 23 april!!! Du hinner och tänk på att det kan bli ett bakslag i vädret".

Så är de ju. Det är logik för en hönshjärna! Men ändå!!! Typ.  Ja, kära ni, så är läget just nu och jag är faktiskt mycket trött.

Tack för idag och inga bilder idag i heller. Detta inlägg kommer ifrå n min "Padda". Om fel och annan skit finns här, så är det "Paddans" fel. Inte mitt. S


Inga kommentarer: