fredag 24 april 2015

När man fixar i trädgården

#blogg100
Inlägg nr 55

Det där med att hålla på och fixa, stensätta och plantera i krukor tar på krafterna. Jag har lite för många järn i elden just nu. Har köpt en massa små växter som ska planteras i lite större krukor, men har kommit på att vissa är för tidigt att sätta ut nu. De måste stå till sig lite i uterummet.

Där, i uterummet står redan en hel del som också ska ut så småningom. Så blir det väl när man går omkring och tror man är trädgårdsmästare. Jag faller lätt för arrangemang som jag ser i trädgårdstidningar. Oh, så ska jag göra, den vill jag också ha osv. 

Ja, det löser sig väl i slutändan skulle jag tro. En sak har jag i alla fall gemensamt med trädgårdsmästaren, jag har jord under naglarna. Inte bara där förresten, jag har jord överallt känns det som. Det skvätter nämligen ganska mycket när jag håller på. Vet inte varför, det blir bara så.

Det är fredag mina vänner och det gillar jag. Vet inte varför, men fredagar är bra. En sak till, jag har också planterat potatis i murhinkar. Ska bli spännande och se om det blir något av dem.

Den här damen står på stenbeläggningen.
Hon ska bli omgiven av blåa krukor med vita blommor.
Familjen tycker hon är ful och bör kastas.
Men icke, jag gillar henne. Skarpt.


Inga kommentarer: