onsdag 1 april 2015

Omväxlande

#blogg100
Inlägg nr 32
Omväxlande kan man kalla vädret här hos mig. Det regnar lite,sen uppehåll och solsken, sen efter en kvart är himlen grå och det haglar! Efter det nästan orkanstyrka en stund. Drömläge för metrologen? Vad han än spår så blir det ju rätt!

Jag ser på flaggstången utanför mitt fönster. Vimpeln som hänger där kämpar för allt vad tyget håller för att inte lossna och fara sin kos.

Idag har jag bakat bröd och några kakor till påsken. Känns bra att det är gjort. Jag har även stekt köttbullar minsann.

Just nu händer här inte så mycket. Jag hade tänkt gå en liten promenad, men jag avstår. Nytt regn ligger där i horisonten och lurar.

Min man fick idag ett brev från AMF angående utbetalning av pension. Han ska senast den 1maj meddela var han vill ha pengarna insatta. Belopp: 0,00:- !!!  Han upplyses också om att de kommer att dra 30% skatt.  Är detta ett aprilskämt, eller?

Nu dags för förberedelser av dagens mat. Något med torskryggfile. 
Känns som ett tarvligt inlägg, men det blev inte bättre än så idag.

Lite påskpresenter och ägg på G



Inga kommentarer: