torsdag 30 april 2015

Valborg

#blogg100
Inlägg nr 61

Det är Valborg och om ett par timmar är det Valborgsmässoafton. Kungen har födelsedag och vädret är som det brukar. Kallt, blåsigt, mycket blåsigt och regnet hänger i luften. Så är det här hos mig. I Lund är det massor med folk i parken för att fira. 30.000 räknar man med. Där startade de kl 07.00 i morse med champagne och gröt!! 

Mina barn och barnbarn frågar "kan vi inte grilla hos er ikväll"? Snälla mormor, det är så mysigt. Mysigt, det är ju svinkallt! Men OK, sade jag, vi kan grilla i carporten och sätta på infravärmen i uterummet. Så får det bli.

Jag har varit hos slaktaren och köpt grillspett lite vegetariskt på Hemköp. Gjort grillsåser och sallad och vitlökssmör till brödet. Lite "roliga" pommes till detta. En typ kladdkaka finns i frysen så den får bli dessert. Det blir nog bra det här.

Jag håller tummarna för att det inte ska bli ösregn, för då smattrar det alldeles för mycket på uterumstaket och vi kommer inte att kunna höra vad vi säger. I-landsproblem? Kanske, men så tänker jag. Hur har ni det hos er? Firar ni Valborg? Jag vill inte precis påstå att vi "firar", men det är roligt att träffas och äta gott tillsammans. 

Hoppas ni får en trevligt kväll med familj och vänner.


Inga kommentarer: