fredag 1 maj 2015

Sköna Maj Välkommen

#blogg100
Inlägg nr 62

Äntligen är hon här. Sköna Maj. Nu börjar det på riktigt. -så härligt. Här hos mig är det ett underbart väder. Varmt och ibland lite kvalmigt. Himlen har stundtals och på sina stället varit nästan svart och det har åskat! Trots sol och härligt över trädgården. Inget regn hos mig.

Jag har inte varit ute och sett eller gått med i något 1:sta Maj tåg. Det får andra göra. Jag har planterat de sista växterna i krukor och flyttat runt lite på dem. Varför? Jag vet inte, men jag gör det i alla fall.

Jag ser verkligen fram emot tiden som kommer nu. Sköna sommarkvällar och lite trädgårdsmys.

Så här har det sett ut länge

 Så här blev det idag.
Singel och en gammal bänk 
I krukorna är det ett fikonträd, ett olivträd
och en afrikansk lilja

 Krukor som ska arrangeras om
Jag är inte riktigt nöjd med uppställningen


Lavendel i en zinkbalja
Doftar så härligt

 Mitt Toscana 
 Spansk Margurite

Jag är ingen mästare på att fotografera. Ett tag fick jag för mig att det måste vara kameran det är fel på. Jag behöver en ny kamera tänkte jag. Lånade mannens kamera för att visa att det är nödvändigt med en ordentlig kamera. Shit vad jag bedrog mig! 

Det är inte kameran det är fel på, det är mig. Ja, det gjorde ont att inse. Jag tog fram manualen och började läsa i den. Och till min stora förvåning så är det ju en hel del jag kan göra med denna kamera. Så nu får jag studera, stryka under och memorera lite. Det är nödvändigt. Suck. Jag som bara vill att allt ska fungera som jag tänker.  

Ha en fortsatt skön första maj.

Inga kommentarer: