torsdag 28 maj 2015

Efter regn kommer sol

#Blogg100
Inlägg nr 89

I hällande ösregn har jag varit på stan och köpt mig en ny bikini och lite svala tunikor och byxor. Jodå, efter regn kommer ju sol sägs det. När den och lite mer värme kommer så är jag beredd.

Soldäcket är klart, men värmen är tydligen inte redo än. Den kommer väl så småningom eller hur? Det börjar ju närma sig för studenterna också och då vill det till att vädret är bra. Efter alla förberedelser som föräldrarna har haft och de tunna, vita och korta klänningarna som flickorna har så måste det bli bra väder. MÅSTE.

Inget annat nytt att skriva om. Det är ju trögt när det blir dags. Vad jag borde ha är en massa utkast liggande som jag bara plockar fram och kompletterar lite, men det har jag inte. Tyvärr. Man får skylla sig själv som det heter. Inte smart och förberedande nog. Det är endast 10 inlägg kvar till 100. Trodde aldrig jag skulle komma så här långt, fanns inte ens i fantasin, men jag är inte i mål än, så jag ropar inte hej än.

Däremot säger jag hej för idag och så hörs vi i morgon igen.

Inga kommentarer: