måndag 11 maj 2015

Trädgårdsarbete på gång

#blogg100
Inlägg nr 72

Ja, kära ni, det är mycket med det jordiska. Jag håller på i trädgården. Ett steg fram och två tillbaka. Ibland blir det tvärtom, två fram och ett tillbaka. Så blir det när man inte är något vidare på att planera på riktigt i trädgården. Bara går efter bilder jag sett och bilder i mitt huvud.

I dag har det varit jättefint väder så då gäller det att passa på. SMHI hotar med regn i morgon. Vi får väl se hur det blir med det. Det är ju ganska ofta som metrologen gör en kovändning!

Vissa delar i trädgården ser just nu ut som en mindre filial till sopstationen, men det är smällar man får ta. Det blir säker bra till slut.

 Jag gillar när solen lyser in genom fönstren
det ger ett fint ljus tycker jag

 Del av vardagsrummet


 Det är här som ska det bli ett soldäck
ganska rörigt just nu

 Kistan innehöll lavendelplantor
som nu är provisoriskt flyttade

 Här ska rensas och läggas duk
innan däcket byggs

 Tveksamt om lavendeln klarar sig
De hade riktigt jobbiga rötter

 En sorts Palm kan kanske förgylla tillvaron
Vi får se



Som sagt, lite rörigt just nu
men Rom byggdes ju inte på en dag, eller hur?

Detta får bli dagens inlägg, det blir inte mer idag.
Hoppas ni får en skön måndagskväll.


Inga kommentarer: