fredag 8 maj 2015

Ont om tid

#Blogg100
Inlägg nr 69

Det har jag idag. Ont om tid. Känner mig lite stressad faktiskt. Vet inte vad jag ska skriva om idag. Jag har haft ganska mycket att stå i och har fortfarande. Känner att plikten kallar för detta inlägg. Få det gjort, om man säger så.  Är det de som vissa känner ett tvång till? Kanske. Vad är skillnaden mellan tvång och plikt? Är där någon skillnad? Jag vet inte. Jag tycker plikt låter lättare än tvång.

Nu är jag här i alla fall och låter fingrarna hamra fram på tangentbordet. Vad det blir av det vet jag inte. Förmodligen rappakalja, men så får det bli idag. (också)

Vi har ett vackert väder här idag. Morgondagens väder har gjort en kovändning, därav stressen idag. Det skulle enligt SMHI vara vackert väder i helgen. Så blir det inte, enligt metrologen. Vissa av de saker som skulle göras i morgon, har fått göras idag. Varför? Jo, därför att vi pratar om arbete i trädgården. 

Det är fredag mina vänner. Vad gör ni en fredag? Det är veckans bästa dag, tycker jag. Detta trots att jag är ledig alla dagar i veckan.


Lite bilder från trädgården kan jag bjuda på


 Lite "störigt" med grannens trädgård
Eventuellt sätter vi någon form av plank,
med grannens medgivande,
Inte för att stänga ut grannen, grannen är trevlig,
 det är för att rabatten mer ska
 "komma till sin rätt"
Det är inget högt plank vi pratar om, ca 120cm


Fler bilder kommer senare. Vi håller ju på att fixa här

Trevlig Fredag till er alla



Inga kommentarer: