fredag 22 maj 2015

Solen som försvann

#Blogg100
Inlägg nr 83

Ja, solen försvann som en mås-skit i dimman kan man säga. Ligger där och ruvar bakom en molntäckt himmel. Ingen höjdare precis.

Det är fredag och i morgon är det Pingstafton kom jag på idag när jag var och handlade. Pingsten har på något sätt försvunnit sedan man tog bort annandag pingst. Nu känns det som en vanlig helg.

Kanske inte för alla, det är ju trots allt på pingstafton som många gifter sig. Själv gifte jag mig en kall och snöig novemberlördag. Hur man nu väljer en sådan dag! Knasigt och knappast genomtänkt kan man tycka, men det gick bra ändå. Vi är gifta fortfarande. Året vi gifte oss var 1969 så det är 46 år sedan. Inte illa med tanke på alla skilsmässor som händer dagligen. Trist.

Nu håller jag tummar för att vädret blir bättre i morgon för alla brudpar runt om i landet. Jag önskar dem Lycka till.

Inte det bästa fotot
men så såg vi ut 1969 och vi var 20 år
Det var kortkort som gällde,
oavsett väder






Inga kommentarer: