måndag 25 maj 2015

Det funkar inte

#blogg100
Inlägg nr 86
Det går faktiskt inget vidare det här med att blogga. Jag sitter fast. Kommer ingen vart. Det är totalt stopp i hjärnan. Till och med fingrarna känns lama på tangentbordet.

Jag vill inte påstå att det gått som en dans tidigare, men bättre än nu. Nu känns det inte bra alls. Jag blir som en liten unge; Alla andra kan, alla utom jag.

Tala om vädret? Hur roligt är det? Inget roligt alls. Berätta vad jag gjort idag? Ja, jag kan tala om att jag har städat, plockat lite i tvättstugan, funderade på att stryka men strök det projektet. Jag har inte ens varit och handlat, efter en liten inventering i kylskåpet kom jag fram till att det kan vänta tills i morgon. 

Lite senare idag, ska jag hem till min gamle far och hjälpa honom att betala sina räkningar. Det är vad som ska ske i eftermiddag.

Jag kan visa några bilder från ett besök på en Olivgård i Toscana. Det är en danska vid namn Tine och äger denna. Olivoljan framställs helt ekologiskt och helt utan någon form av besprutningsmedel eller andra tillsatser. Vi fick se hur det gick till från det att oliverna var plockade tills oljan var klar att tappas på flaskor. Mycket intressant.




Ja, jag vet att det är citroner på bilderna, men oliverna var inte mogna än. Vi var där i maj månad. Dock köpte vi med oss några flaskor olivolja hem. Vi fick även plocka citroner med oss.

Inga kommentarer: