söndag 10 maj 2015

En söndag i Skåne

#blogg100
Inlägg nr 71
Ganska löjlig rubrik. Det är söndag över hela världen. Men hos mig är det en ganska slätstruken söndag. Sköna Maj lever inte upp till att vara skön. Vädret är grått, småregnigt och trist.

Ingen som helst inspiration till att göra någonting. Jag har suttit mest i soffan och läst i min deckare. I den är vädret också grått, dimmigt och trist, fast till skillnad från mig så har Kurt Vallander mycket huvudbry just nu, det har inte jag. 

Jag vet ju vem som är mördaren. Mankell bjuder ju, till skillnad från Keppler, ganska tidigt på vem som är mördaren. Hos Keppler är boken nästan slut innan man vet vem som är mördaren. Då har jag gissat, varit tvärsäker omvartannat och det har nästan aldrig stämt. Jag gillar båda författarna.

Jag har just nu satt in en sockerkaka i ugnen. Något måste man ju göra, såhär en dödligt trist söndag. Jag försöker planera morgondagen, sådär lite löst. Det blir nog bra med det. Jag försöker också att hitta lite roligt att blogga om i morgon. Den här #Blogg100 går ju snart på slutspurten och då måste jag få till något roligt att läsa om. Tycker jag.

Sockerkaka! En söndag! det är lite pensionärsvarning på det faktiskt.

Jag har en Anansplanta. Vad tror ni om den?
Förmodligen inte ätbar, men ändå...

Inga kommentarer: