lördag 30 maj 2015

En lördag

#Blogg100
Inlägg nr 91
Nr 91, det låter lite som 91;an Karlsson. Men här är ingen Karlsson, här bara en Karin, men K som K, det kan ju kvitta.

Vet ni, jag ska ju göra biff Wellington idag. Mama Mia vad många recept det finns och alla är olika. Jag såg också Fläskfilé Wellington. Det gör jag nog tänkte jag igår när jag handlade. Oxfilén är ju förbaskat dyr. Fläskfilén passade min plånbok bättre. Sagt och gjort. Såhär tänker jag göra min rätt; Bryna fläskfiléen i stekpannan på hög värme,lägger dem sedan på bakplåtspapper och in i kylen för att kallna. Smördegsrullarna kavlar jag ut, täcker med lufttorkad skinka, lägger på fläskfiléerna, brer på fransk senap på köttet, rullar ihop den och sen in i kylen i ca 30 minuter. Penslar degen med ägg  och därefter in i ugnen på 225 grader längst ner och cirka 30 minuter. Så är det tänkt i alla fall. Nu ska jag kavla smördegsrullarna så jag återkommer i morgon med resultatet.

Trevlig lördag till alla där ute.


Inga kommentarer: