söndag 12 april 2015

Hemma i Svedala

#blogg100
Inlägg nr 43

Borta bra men hemma bäst. Så är det. Vi har haft en rolig resa med en massa människor. Åkt buss från Svedala till Binz med ett antal stopp för att hämta nya resenärer. My God.

Vi bodde på ett jättetrevligt Spahotell, fick god mat och dryck. Ja, drycken fick vi betala själv, men den var god ändå. Så här, nu när jag är hemma igen, så har resan varit ganska så tajt och komprimerad. Borde varit en dag till tycker jag.

Hemresan funkade bra tills vi närmade oss Sverige. Då, plötsligt blev det en jäkla massa strul med bussarna. Shit så jobbigt. Vi som skulle till Svedala skulle utan förvarning och det ingick inte i den ursprungliga resplanen, byta buss i Hyllie. Bussen vi skulle åka vidare med fick en akut omdirigering!

Vi fick då besked att det kommer en ny buss, den är på väg och är här om ca 10 minuter, Jovisst! Jag kan klockan och det var inga 10 minuter. Den är på väg, var beskedet vi fick hela tiden. Stackars reseguide, hon kunde ju inte göra mer än att förmedla till oss vad hon fick för information. Den var icke korrekt! Resultat? Alla upprörda "sköt ju på budbäraren"! Stackars tjej.

Efter 55 minuter kommer bussen. 55 minuter!! Nåja, slutet gott, allting gott som man säger och jag är hemma i Svedala nu. Skulle varit hemma kl 17.45 men kom hem kl 19.45.

Tack för idag mina vänner. Nytt inlägg i morgon. 



Inga kommentarer: