tisdag 31 mars 2015

Snö en tisdag

#blogg100
Inlägg nr 31
Jodå minsann, det snöar i Södra Skåne! Snön yr runt i luften och landar på gräsmattan som våta fläckar. Riktigt deppigt faktiskt, men inget att hänga läpp för. Jag skulle ju ändå inte klippa gräset idag, nej det gör man inte på en tisdag när det är påskvecka och ca 6 grader plus. För då håller man sig inne och pysslar och stönar lite.

Jag har en tillfällig prenumeration på Sköna Hem. Tidningen kom idag. Perfekt ju, då kan jag sjunka ner i soffan och bli lite inspirerad.

Det blev jag inte. Tidningen har 226 sidor. 144 sidor är ren reklam. 10 sidor är tveksamma. Förmodligen lite både ock! Alltså kvarstår 72 sidor som inte är reklam. Jag blev inte inspirerad, bara väldigt irriterad.

Jag får väl skylla mig själv som faller för tillfälliga erbjudanden, men kuddfodralen som de lockade med, är riktigt snygga och gör sig bra i soffan. Jodå.




Dags att tänka efter
Innan man handlar kanske?

Inga kommentarer: