fredag 13 mars 2015

Detta är inte normalt

#blogg100  Dag 13
Det är inte normalt att hålla på som jag gör. Jag begriper inte varför jag fortsätter. År efter år. Att försöka blogga när det ändå inte funkar.

För ett antal år sedan började jag blogga på Aftonbladets bloggportal. Det fanns nog nära 3 miljoner som bloggade där. Det var lätt, det var kul, jag hade en hel del  följare och jag fick kommentarer. Någon såg och tyckte. Det var roligt och jag lade in inlägg på löpande band.

Plötsligt, skulle AB lägga ner bloggportalen. Den tog för mycket tid i anspråk för AB. Jag tyckte det var mycket tråkigt, för jag hade kommit igång och det gick ganska bra. Shit happens. Många flyttade sina bloggar till bl.a Wordpress tror jag. Oj, där kom problem för Karin med K.

Ett tag bloggade jag hos Amelia, där passade jag inte in, där styrdes hela saijten av en del kvinnor och nykomlingar var inte speciellt välkomna. Där lade man också ner för allmänheten. Då hittade jag hit, till blogspot.com  Startade en blogg som jag tog bort, startade ny, som jag också tog bort, startade hos någon annan som jag inte minns namnet på. Lade ner.

Tillbaks till blogspot.com och startade igen. Här har jag startat 3 eller fyra styck bloggar. Använder
nu bara den här Karin i Svedala. Tyckte det lät löjligt och ändrade till Karin med K. Dock gick det inte att ändra själva adressen, ni vet den som är karinisvedala.blogspot.com så den är kvar. Alternativet var att skaffa ny igen. Ny mailadress osv. Suck vad trött jag blev. OK, jag försökte igen, det fick bli Spridda Skurar, vilket passar mig bra, eftersom jag inte är konsekvent i mitt skrivande och fladdrar lite hit och dit. Där blev adressen jagienask.blogspot.com. Här skriver jag sällan, men den finns kvar fortfarande.

Det är detta jag menar när jag säger att "det är inte normalt att hålla på så här"! Ge mig styrka, varför fortsätter jag? Ingen aning, jag tror väl att det ska funka till slut och jag vill ju blogga. Jag är säker på att jag kan, om jag bara kommer igång och får det att funka. Så tänker jag.

Det är det tekniska jag inte klarar av. Har inget tålamod, blir frustrerad och då ger jag upp och säger att jag inte fattar. Det är enkelt men absolut inte bra för psyket.

Nu till ett svårt moment till, detta inlägg ska länkas till "blogg100-inläggen! Jag önskar mig själv Lycka till nu, men.....

Inga kommentarer: