måndag 23 mars 2015

Det är måndag mina vänner

#blogg100  Inlägg nr 23

Så blev de måndag. Igen. Veckorna rusar iväg tycker jag. Nästa vecka är vi inne i Påskveckan och varmt väder är utlovat. Jo, jag tackar för det. Jag är soltörstig och älskar värme. Hatar att frysa, vilket jag gör hela hösten och vintern, till och med en bit in på våren. 20-23 plusgrader är bra för då fryser jag inte. Sedan njuter jag ju som mest när det är 25 grader och uppåt.

Jag ägnar mycket tid åt makens Dukan-diet. Försöker skapa lite festligt när han ska äta. Det är inte lätt eftersom det är begränsat vad han får äta under den här Attackfasen. Han får äta mycket, men det är få matvaror att välja på. Just nu har jag en kalvstek i ugnen. När jag gjorde i ordning köttet kändes det lite synd att bara äta kött. Man kan göra en kall sås till. I boken är där lite recept på sådana. 

Jag har gnidit in massor med olika örter på köttet. Till sås tänker jag att det kan bli bra med en örtagårdsås. Den görs på yoghurt naturell, max 1,5 procent, örter, en äggula och sen inget mer!

Väder har vi också här i min del av landet. Inget att skriva hem om, men det är lite sol och lite blåst. Smällar man får ta, eller hur? 

Det känns lite som om hjärnan är lite "out of order" om man säger så. Inget inspirerande att skriva. Huvudet består just nu bara av den här Dukan-maten och vad jag ska äta själv. Förutom pasta. Jag har färska champinjoner som jag ska steka, men det får ju vara något mer. Kanske strimlad kassler eller kyckling, eller strimla lite kalvkött, grädde och parmesan. Vet inte än. Nog om mat nu.

En frusen liten fågel som också
väntar på sol och värme


Inga kommentarer: