lördag 21 mars 2015

Plötsligt snöar det

#blogg100
Inlägg nr 21

Ja, inga stora och våldsamma snöflingor, men ändå, det är små jäklar som tack och lov inte lägger sig, inte än i alla fall. Det ska ju vara lite vår nu tycker jag.

Jag har planer för uterummet men det är för kallt på kvällar och nätter för att sätta ut Medelhavsväxterna. Grrr.

Jag började denna lördag med att basta i vår Ir-bastu. Riktigt skönt var det. Efter det en lång härlig dusch och sedan en ansiktsmask. Jodå, allt för att höja mysfaktorn denna lördag med taskigt väder. Jag hade också planerat in en promenad men det blev inget med det. Jag hatar att frysa.

Jag har börjat spåna lite på vad som ska finnas på den stundande påsk-buffén. Det är många dagar och mycket gäster så det vill till att det blir varierat. Det ryktas att det ska bli varmt och vackert väder till påsk. Nu ska man ju inte tro på rykten, men detta rykte vill jag tro på.

Idag, när vädret är så trist så känner jag för att börja så smått med lite påskpynt, men det är lite tidigt tycker jag. jag har nöjt mig med att plocka fram sakerna, lagt dem på ett bord i källaren och går och tänker på vad som ska användas i år och var det ska stå. Det blir ganska sparsamt med pynt. Lite men vackert har jag tänkt mig.

Jag ska också förbereda lite för kvällens måltid. En tre-rätters tänker jag. Italienskt, såklart! I morgon börjar ju maken med sin Dukan-diet och där vankas icke pasta och goda salamikorvar, parmesanost och härlig tomatsås och gott vin. Nix. Sådan mat får jag äta själv ett tag framöver.

Så är det i min värld



Inga kommentarer: